Przypomnijmy, Program Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją Programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka) dzięki którym uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywanie w ten sposób praktycznych umiejętności.
Dużym zainteresowaniem cieszył się aparat fotograficzny z całym wyposażeniem. Aparat wykorzystywany był do dokumentacji wydarzeń z życia szkoły. Podczas uroczystości Święta Szkoły fotografowano chętne osoby w przygotowanym bajkowym studio fotograficznym. Do stworzenia studia wykorzystane zostały lampy studyjne również będące na wyposażeniu szkoły z projektu Laboratoria Przyszłości. W tym roku szkolnym nie obyło się również bez wykorzystania sprzętu do nagłośnienia, aparatu z funkcją kamery oraz statywu. Dzięki niemu odpowiednio nagłośniliśmy oraz mogliśmy nagrać i sfotografować takie uroczystości jak:
„Pasowanie na ucznia”
„Uroczystość 11 listopada”
,,Akademia z okazji Świąt Bożego Narodzenia”
,,Akademia z okazji rocznicy Chrztu Polski”
,,Akademia z okazji Zakończenia roku szkolnego”.
W trakcie zajęć uczniowie poznali bliżej drukarkę 3D oraz technologię przestrzennego wydruku w 3D. Na lekcji informatyki w klasach ósmych uczniowie zajmowali się pojęciem fraktali. W zrozumieniu czym są fraktale pomogła im drukarka 3D, na której wydrukowali różne modele płatka śniegu. Dlaczego płatki śniegu? Bo są one jednym z przykładów fraktali występujących w przyrodzie.
Uczniowie klasy V na lekcji na lekcji geografii, mieli możliwość zanurzyć się w świat wirtualny i rozszerzonej rzeczywistości za pomocą zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości okularów VR. Uczniowie klasy 5c poznali wirtualne romantyczne zakątki Europy i świata. Dzięki temu uczniowie mają szansę nauczyć się w sposób innowacyjny, bardziej przystępny i angażujący. Okulary VR, to fascynujące narzędzie, które może wzbogacić proces nauki na lekcjach biologii, geografii czy nauki języków obcych.
Dzięki zakupionym pomocom zajęcia edukacyjne stają się bardziej atrakcyjne, a młodzież poznaje
ciekawe metody pracy i formy pracy z użyciem najnowszych technologii.
Szkolny Koordynator Projektu #Laboratorium Przyszłości
Piotr Czoik